czwartek, 29 stycznia 2015

Kluski nadziewane kiełbasą

Kiedyś robiła je moja mama, teraz ja je robię i chyba nigdy mi się nie znudzą.
Kluski są przepyszne i żadne mięso nie zastąpi kiełbasy.
Kiełbasy nie trzeba doprawiać, bo ona jest już wystarczająco doprawiona, wystarczy zdjąć tylko osłonę z niej i ją zmielić.
Takie kluski też dobrze, a nawet  lepiej smakują odsmażane następnego dnia.
Przygotowując ciasto ziemniaczane, muszę napisać tak, jeżeli ziemniaki są bardzo mączyste, to możemy dać nieco miej  mąki, natomiast jeżeli by ciasto było rzadkie, musimy jej dosypać, ale nie za dużo bo kluski wyjdą twarde.



Kluski nadziewane kiełbasą












SKŁADNIKI na 4 osoby:

1 kg ugotowanych ziemniaków
2 łyżki mąki ziemniaczanej
1 szt jajko
sól szczypta
2 szklanki  mąki pszennej + do podsypania
FARSZ
cebula - 2 szt
kiełbasa cienka - 350 g
tłuszcz
olej - 1 łyżka
Etapy przygotowania
Z kiełbasy zdjąć osłonę, zmielić w maszynce.
Cebulę obrać, pokroić w kostkę, zrumienić na tłuszczu.
Ziemniaki ostudzić, przecisnąć przez praskę.
Do ziemniaków dodać obie mąki, szczyptę soli  i jajko, zagnieść ciasto.
Nożem odcinać krążki grubości 2 cm.
Spłaszczać je w dłoniach, na środku kłaść łyżką porcję kiełbasy.
Ciasto dokładnie zlepiać formując podłużne kluski.
Do garnka wlać wodę, dodać sól i olej, zagotować.
Kluski kłaść partiami do osolonej wrzącej wody.
Gotować 5 minut od wypłynięcia.
Kluski wyjmować łyżką cedzakową na talerze i posypać zrumienioną cebulką z tłuszczem.
Smacznego !

15 komentarzy :

  1. O takich jeszcze nigdy nie jadłam :-) wyglądają pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj zrobić Marzenko, są lepsze od klusek z mięsem :)

      Usuń
  2. Pysznie u Ciebie Danusiu, lubię takie dania

    OdpowiedzUsuń
  3. dzieki za pomysł jutro zrobie juz mam chetkę

    OdpowiedzUsuń
  4. dziekuje za pomysł jutro zrobie juz mam chetkę mniam

    OdpowiedzUsuń
  5. coś wspaniałego na obiad sobotni :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Kluski w każdej wersji są świetne.Przedstawiana tutaj bardzo mnie zainteresowała;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. O, takiej wersji klusek jeszcze nie próbowałam
    Pozdrawiam

    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  8. Niezwykły pomysł z tą kiełbasą.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo apetyczny obiad, uwielbiam wszelkiego rodzaju kluseczki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ojej ale bym takie zjadła, wyglądają mega apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  11. mysle ze sa pyszne jutro robie ha

    OdpowiedzUsuń

Jestes napisz coś bedzie mi miło :)