wtorek, 6 stycznia 2015

Kopytka z gulaszem wieprzowym

Proste i szybkie w przygotowaniu, a do tego jeszcze smaczne.


Kopytka z gulaszem wieprzowym







ziemniaki ugotowane - 60 dag
mąka - 1 szkl
jajko - 1 szt
sól - 1 szczypta
GULASZ WIEPRZOWY
łopatka - 60 dag
cebula - 1 szt
liść laurowy
tłuszcz do smażenia
mąka - 2 dag
sól i pieprz
ziele angielskie
PRZYGOTOWANIE:
Gulasz
 Cebulę obrać, posiekać , przesmażyć na tłuszczu.
Mięso umyć, osuszyć, pokroić w kostkę, przesmażyć na tłuszczu.
Przełożyć mięso razem z cebulą do rondla,  zalać wodą tak by przykryła mięso, dodać przyprawy, dusić do miękkości mięsa.
Gdy mięso jest już miękkie, do mąki dodać odrobinę wody, dobrze rozmieszać, wlać do mięsa zagotować.
KOPYTKA
 Ugotowane ziemniaki przecisnąć przez praskę, dodać jajka, sól i mąkę, zagnieść ciasto. 
Z ciasta formować wałeczki, lekko spłaszczyć, kroić ukośne kluski. 
Gotować we wrzącej i osolonej wodzie przez około 2-3 minut, od wypłynięcia na wierzch. 
Wybierać łyżką cedzakową na cedzak, osączyć. 
Podawać z gulaszem

2 komentarze :

  1. a to są moje smaki dzieciństwa :) I moje dziecko chyba po mnie je odziedziczyło bo jak robię kopytka to szaleje ze szczęścia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie u Ciebie, bardzo lubię kopytka, moja rodzina rowniez

    OdpowiedzUsuń

Jestes napisz coś bedzie mi miło :)