środa, 6 lipca 2016

Deser sernikowy w pucharkach



Przygotowałam pyszny deserek , coś w rodzaju tiramisu. 
Rodzinka stwierdziła że jest bardzo apetyczny i nie za słodki, ponieważ ja nie używam do tego cukru. Uważam że bita śmietana jest słodka i to wystarczy.
Deser przygotowałam z herbatnikami  biszkoptowymi od Cukry Nyskie.

Deser sernikowy w pucharkach










Składniki :
Krem :
ser biały tłusty - 250 g
bita śmietana - 1 opak ( 60 g)
mleko - 150 ml
ajerkoniak - 3 łyżki
kakao - 1,5 łyżeczki
Do nasączenia biszkoptów:
kawa rozpuszczalna - 1 łyżeczka
woda gotowana - 100 ml
Dodatkowo :
herbatniki biszkoptowe podłużne - 150 g
melisa do dekoracji
czarna porzeczka do dekoracji
Przygotowanie :
Ser przełożyć do miksera, zmiksować na gładką masę.
Kawę wsypać do podłużnej miseczki, zalać gotowaną wodą, ostudzić.
Do wysokiego naczynia, wlać mocno schłodzone mleko, wsypać bitą śmietanę, ubić na sztywno.
Następnie ciągle ubijając dodać ser i ajerkoniak.
Na dnie pucharków wyciskamy szprycą trochę kremu, posypujemy kakao.
Po jednym biszkopcie moczymy w kawie, ale nie za długo, bo mogą się rozpaść, ja łamałam biszkopta na trzy i układałam w pucharkach.
Tak postępujemy do wyczerpania składników.
Na wierzchu powinien być krem, posypany kakao.
Udekorować biszkoptami,  listkami melisy i owocami,
Smacznego !

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jestes napisz coś bedzie mi miło :)