sobota, 29 kwietnia 2017

Orzeszki z nadzieniem kokosowym

Orzeszki z nadzieniem kokosowym
Pyszne kruche orzeszki z nadzieniem kokosowym, pieczone w patelni na kuchni gazowej.
Do kawki na niedzielę.
Ciasto przygotowałam z przepisu źródło












Składniki :
Ciasto :
jajka całe - 2 szt
soda - 1 płaska łyżeczka
mąka pszenna - 3 szkl
masło miękkie - 250 g
cukier - 0,5 szkl
szczypta  soli
Krem kokosowy 
czekolada biała w pastylkach - 175 g
śmietana 36 % - 175 ml
wiórki kokosowe - 90 g
Przygotowanie:
Do miski wsypać mąkę, dodać jajka, oraz pozostałe składniki, zagnieść ciasto.
Ciasto włożyć do foliowej torebki, schłodzić w lodówce przez godzinę.
Następnie formować z ciasta małe kulki, jeśli będą zbyt duże ciasto wypłynie ponad kształt foremki.
Nakładać kuleczki do patelni, przykryć drugą połową patelni i piec przez 3 minuty do zrumienienia orzeszków, wyjąć, ostudzić.
Krem kokosowy
Do rondla wlać śmietanę kremówkę, doprowadzić do wrzenia.
Następnie dodać białą czekoladę, mieszając doprowadzić do rozpuszczenia.
Na samym końcu wsypać wiórki kokosowe, dokładnie wymieszać i na wolnym ogniu przez 3 minuty podgotować, uważać, aby nam się nie przypaliło.
Gorący krem nakładać do słoika, zakręcić, odstawić do wystudzenia, wstawić do lodówki na całą noc.
Orzeszki nadziać masą i sklejać w pary.































































































































4 komentarze :

  1. Smak i wspomnienie mojego dzieciństwa - orzeszki. Pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W takiej wersji smakowej jeszcze nie jadłam. Musza smakowac kapitalnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jadłam nigdy orzeszków, a szkoda bo bardzo smakowicie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniale wyglądają. Musze sobie sprawić taką patelnię i koniecznie zrobić te orzeszki :) Nadzienie, to mój smak. Uwielbiam kokosowe dodatki do deserów :)

    OdpowiedzUsuń

Jestes napisz coś bedzie mi miło :)