piątek, 31 sierpnia 2018

Szynka drobiowa z szynkowara

                                             Szynka drobiowa z szynkowara








Pyszna wędlinka drobiowa na kanapki. 
Rzadko kupuję w sklepie, staram się przyrządzać sama domowe wędliny.

Składniki ;
filet z kurczaka 1,40 kg
przyprawa do kurczaka - 1 łyżka
czosnek granulowany -1 łyżka
soli peklowej - 3 łyżeczki
żelatyny - 3 łyżeczki
woda -100 ml
Przygotowanie:
Filety umyć, osuszyć ręcznikiem papierowym, pokroić na grubsze kawałki.
Następnie każdy kawałek mięsa  rozbić, tłuczkiem do mięsa.
Przełożyć mięso do miski, w szklance wymieszać żelatynę z wodą i pozostałymi składnikami, wlać do mięsa i dobrze wyrobić rękoma, aż masa mięsna będzie klejąca.
Woreczek wkładam do szynkowaru, do woreczka nakładam masę mięsną i lekko ugniatam, aby nie było powietrza.
Zawijam worek i zamykam szynkowar, odstawiam na 24 godziny do lodówki.
Po tym czasie wyjmuję z lodówki i wstawiam go do garnka z wodą i na ogniu, parzę przez 1,5 godziny, woda nie może się zagotować.
Wyjąć szynkowar, ostudzić go w zimnej wodzie i odstawić do lodówki na całą noc.

4 komentarze :

  1. Takie domowe wędliny są pyszne i o niebo zdrowsze niż sklepowe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniała, nie ma to jak domowa wędlina :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie kupiłam szynkowar i mam kurze piersi i z dużą tremą (szynkowarowy debiut) wpadł mi w oko ten przepis właśnie. By wystartować brak mi tylko soli peklowej. Czy można zamiast niej użyć zwykłej soli niejodowanej bądź jodowanej ? Czekam z niecierpliwością, bo "rwę się do roboty". Naturalnie o efekcie zawiadomię. Ukłony.

    OdpowiedzUsuń

Jestes napisz coś bedzie mi miło :)