niedziela, 11 czerwca 2017

Pierogi z marcepanem

                                                  Pierogi z marcepanem











Pierożki okazały się hitem w moim domu, domownicy mówili,  że lepszych pierogów nie jedli.
Śliwki suszone i morele otrzymałam od firmy TARGROCH, za co ślicznie dziękuję.
Przepis na te pyszne pierożki, został zaczerpnięty z kuchni Lidla.

 Składniki na 2 osoby
Ciasto :
mąka - 80 g
gotowana woda - 65 ml
sól- szczypta
Nadzienie :
żółtka - 1 szt
masa marcepanowa - 50
sok z cytryny - 2 łyżki
Polewa :
migdały mielone - 1 łyżka
cukier -1 łyżka
cynamon - szczypta
masło - 1,5 łyżki
Przygotowanie :
Ciasto:
Mąkę wysypać do miski, zalać gorącą wodą, mieszając łyżką.
Zagnieść ciasto, włożyć do foliowej torebki i odstawić.
Nadzienie :
Do miski dodać żółtko, masę marcepanową i sok z cytryny, dobrze zmiksować.
Następnie dodać pokrojone w kostkę suszone owoce, dokładnie wymieszać.
Ciasto wyjąć, rozwałkować, wykrawać krążki, nakładać porcje nadzienia.
Dobrze zlepiać pierogi, gotować w lekko osolonej wodzie, około 6 minut od wypłynięcia na powierzchnię.
Wybierać pierogi łyżką cedzakową na talerze.
Polewa:
Na patelni roztopić masło, dodać resztę składników, doprowadzić do zagotowania.
Podawać pierogi polane masełkiem z migdałami.

10 komentarzy :

  1. Pyszna propozycja :) Takich pierogów jeszcze nie jadam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. łał! czegoś takiego jeszcze nie jadłam! :D perfekcyjny pomysł :D
    http://czynnikipierwsze.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wyglądają. Już mam na nie ochotę :) Dla mnie to coś nowego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na obiad chyba bym nie zjadała, ale na deser na pewno już duże Tak :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tylko byś spróbowała, to i na obiad byś zjadła :)

      Usuń
  5. No właśnie ja tez nie jestem przekonana do takich pierogów na słodko. Ale pewna być nie mogę bo nie próbowałam ;-)

    OdpowiedzUsuń

Jestes napisz coś bedzie mi miło :)