sobota, 18 listopada 2017

Sernik dyniowo makowy

                                                    Sernik dyniowo makowy

                                        Sernik dyniowy w kolorze jesiennym.


                                                               Nóż Ambition






   #myAmbition

W sklepie Dajar na hasło ZDROWA-JESIEŃ otrzymacie zniżkę 10% na produkty Ambition (rabat obowiązuje do 31.12.2017r.)

Dostałam od koleżanki dynię, więc postanowiłam zrobić sernik dyniowo makowy.
Sernikjest na formę 22 cm, ja zrobiłam w tortownicy 26 cm.

Żródło
Składniki:
Masa dyniowa
jajka - 2 szt.
mąka ziemniaczana - 2 łyżki
purée z dyni - 500 g
cukier - 50 g
skórka z pomarańczy
Masa serowa:
ser tłusty - 500 g
mąka ziemniaczana - 1 łyżka z czubkiem
jajka - 2 szt.
cukier - 100 g
mak mielony - 20 g
50 ml mleka, w razie potrzeby
Polewa dyniowa:
jajka - 2 szt.
kwaśnej śmietany - 100 ml
cukier - 20 g
mąka ziemniaczana - 1 łyżeczka
200 g - purée z dyni.
Przygotowanie:
Masa dyniowa:
Dynię wydrążyć z miąższu i pestek.
Pokroić na kawałki.
Skórką do dołu ułożyć na brytfannie i piec w piekarniku nagrzanym przez 35 minut.
Wyjąć z piekarnika, za pomocą łyżeczki, pozbawić skórki, zblendować.
Wyłożyć purée na sito do odcieknięcia soku.
Ostudzone purée z dyni, wymieszać z jajkami i pozostałymi składnikami.
Masa serowa:
Ser zmielić 3 krotnie w maszynce, dodać cukier, utrzeć.
Następnie dodać pozostałe składniki, dokładnie wymieszać.
Gdyby masa serowa była za gęsta, można dodać mleka i wymieszać.
Polewa dyniowa:
Do miski wybić jajka, zmiksować z cukrem.
Purée dodać do jajek i resztę składników, dokładnie wymieszać.
Tortownicę o wymiarach 22 cm (ja miałam dużą 26 cm), wysmarować tłuszczem, wyłożyć papierem.
Na środek tortownicy, wykładamy na przemian, łyżkę sera z makiem i łyżkę masy dyniowej, aż do wyczerpania mas, robić tak jak na ciasto zebra.
Patyczkiem do szaszłyków, przeciągnąć kilka promieni od krawędzi do środka.
Piec w dobrze nagrzanym piekarniku do 170 stop. Przez 30 minut.
Wyjąć sernik i wylać polewę dyniową na wierzch, piec jeszcze przez 10 minut.


Zdrowa jesień na talerzu

4 komentarze :

  1. napatrzeć się nie mogę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię serniki, ale takiego jeszcze nie jadłam. Na pewno smakuje świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Danusiu, ciekawe połączenie smaków. Serniczek, jak marzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przesmakowice wygląda taki serniczek :D

    OdpowiedzUsuń

Jestes napisz coś bedzie mi miło :)