sobota, 7 lipca 2018

Pierogi orkiszowe z wiśniami

                                                   Pierogi orkiszowe z wiśniami








Pierożki polecam dla osób, które są na diecie, bo są zrobione z mąki orkiszowej, która zawiera sporo błonnika.
Przepis zaczerpnięty z bloga
Składniki :
Ciasto:
mąka orkiszowa – 260 g (2 szklanki)
olej  –2 łyżki
sól szczypta
gorąca woda - 1,5 szkl
Farsz:

wiśnie  - 300 g
mak mielony - 80 g
miód -2 łyżki
Dodatkowo :
miód do polania
wiśnie do dekoracji
mak do posypania
Przygotowanie:
Mąkę wsypać do miski, dodać sól, wymieszać.
Gorącą wodę wymieszać z olejem, wlewać po trochu do mąki mieszając drewnianą łopatką.
Następnie jak już ciasto nie będzie gorące, zagnieść i dobrze wyrobić, przykryć ściereczką, odstawić na kilka minut.
Farsz:
Wiśnie  opłukać, osączyć na sicie, wypestkować.
Przełożyć wiśnie do rondla, dodać miód i na wolnym ogniu, chwilę przesmażyć.
Jak byłoby za dużo soku, odlać.
Do przesmażonych wiśni, dodać mak mielony, dokładnie wymieszać.
Ciasto cienko rozwałkować, foremką do pierogów, wykrawać krążki, nakładać na każdy krążek porcję wiśni, dobrze zlepiać ciasto.
Gotować pierogi w osolonej wodzie przez około 4 minut.
Wybierać pierogi łyżką cedzakową na talerze, polać miodem, posypać makiem.
Udekorować wiśniami.

8 komentarzy :

  1. Takich pierożków jeszcze nie jadłam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie pierogi na pewno smakują genialnie 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne,dawno nie jadłam ☺☺

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też nie miałam jeszcze okazji spróbować takich pierożków, ale nie wątpię, że smakują tak wspaniale, jak wyglądają!

    OdpowiedzUsuń

Jestes napisz coś bedzie mi miło :)