sobota, 3 stycznia 2015

Pączki

W mojej rodzinie szanuje się tradycję.
Karnawał , tłusty czwartek i ostatki bez pączków nie istnieją !



Pączki 











 SKŁADNIKI:
mąka -1 kg
cukier -6 łyżek
cukier waniliowy -1 opak
olej -2 łyżki
żółtka -8 szt
ocet -1 łyżka
margaryna -0,5 kost
mleko -2 szkl
drożdże -100 g
cukier puder do obsypania pączków
marmolada owocowa
smalec do smażenia ok 1,5 kg
PRZYGOTOWANIE:
Żółtka ubijać mikserem z drożdżami przez ok.10 minut.
Mleko wlać do rondla, dodać margarynę, cukier, zagotować.
Do żółtek utartych z drożdżami, dodawać stopniowo mąkę i letnie mleko, wyrobić ciasto.
Do wyrobionego ciasta dodać jeszcze olej, ocet, cukier waniliowy.
Kiedy zacznie ciasto odstawać od rąk , przykryć ściereczką i zostawić do wyrośnięcia.
Ciasto wyrośnięte przełożyć na podsypane mąką stolnicę.
Z ciasta odrywać małe kawałki, formować niewielką kulkę, lekko spłaszczać w dłoni, nakładać łyżeczkę marmolady, dobrze zlepiać pączki.
Przygotowane pączki odstawić jeszcze do wyrośnięcia.
Tłuszcz rozgrzać w szerokim garnku.
Kłaść pączki na gorący tłuszcz, smażyć z obu stron na złoty kolor.
Pączki wyjmować łyżką cedzakową na ręcznik papierowy, by ociekły z nadmiaru tłuszczu.
Następnie każdego pączka dobrze posmarować za pomocą pędzelka lukrem i posypać skórką pomarańczową .

15 komentarzy :

  1. Lubię domowe pączki. Tych sklepowych nie dotykam :-) może się skuszę na przepis i zrobię :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale zjadłabym takie domowe pączki, dawno ich nie jadłam, a Pani wyglądają po prostu jak z cukierni ;)
    Gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj ja nie mam cierpliwosci do robienia paczków, wole chrust.

    OdpowiedzUsuń
  4. Sama pieke domowe paczki i nie ma co porownywac do tych kupnych. Na tlusty czwartek zwykle przygotowuje z roznymi nadzieniami aby urozmaicic ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygladaa pysznie :) Zapraszam do mnie :) Pani zrobi a ja z rodzina zjem :) hihi

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie też paczki muszą być obowiązkowo. zjadłabym Twoje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla mnie proszę przesłać bo nie umiem robic ok ? same tylko posypane cukrem pudrem hihi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście dla ciebie Ewuś zaraz pakuje i wysyłam :)

      Usuń
  8. Przesmaczne są takie pączki domowe. :-)

    OdpowiedzUsuń

Jestes napisz coś bedzie mi miło :)