sobota, 19 września 2015

Flaczki wołowe

Flaczki podałam na przepięknym zestawie  Miranda od Porcelana Bogucice




Flaczki wołowe








Składniki:
1 kg flaków wołowych - oczyszczonych i obgotowanych
pręga wołowa - 1 ładny kawałek
marchewka - 1 szt
seler - kawałek
pietruszka - 1 szt
liście laurowe - 2 szt
ziele angielskie
gałka muszkatołowa świeżo starta - 0,5 łyżeczki
papryka czerwona ostra
majeranek - 1 łyżka
sól i pieprz
imbir - 0,5 łyżeczki
Zasmażka:
2 łyżki masło
1 łyżka mąki
Sposób przygotowania:
Wołowinę umyć, przełożyć do garnka, zalać wodą, dodać ziele angielskie , sól i listki laurowe, gotować do miękkości mięsa. 
Warzywa obrać, opłukać, dodać w połowie gotowania wołowiny, gotować . 
Ugotowane mięso i warzywa, wyjąć, ostudzić, pokroić mięso w paski, warzywa w kostkę. 
Flaki wrzucić do garnka, obgotować 2 razy po 10 minut, odcedzić, za każdym razem przelać dobrze wrzątkiem. 
Następnie przełożyć flaki do bulionu, gotować do miękkości flaków, dodać pozostałe przyprawy.
Na samym końcu dodać pokrojone mięso i warzywa. 
Zasmażka: 
Z masła i mąki zrobić zasmażkę, rozprowadzić ją chłodnym wywarem, połączyć z flakami, zagotować, doprawić do smaku. 
Podawać z pieczywem.

2 komentarze :

  1. Świetny przepis uważam;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie flaczki były w piątek i zostały jeszcze na sobotę, kiedyś nie lubiłam tej zupy, ale od 2 lat jem i nawet mi smakuje ;).

    OdpowiedzUsuń

Jestes napisz coś bedzie mi miło :)