poniedziałek, 25 września 2017

Gulasz drobiowy z kluskami śląskimi

Gulasz drobiowy z kluskami śląskimi

Dziś na obiad przygotowałam gulasz drobiowy z sosem uniwersalnym ciemnym Łowicz i boczkiem wędzonym.
Gulasz podałam z kluskami śląskimi.


#lowicz









Składniki :
Gulasz :
filet z kurczaka - 400 g
boczek wędzony -100 g
cebula - 1 szt
tłuszcz
sól i pieprz
papryka ostra - szczypta
natka pietruszki
sos uniwersalny ciemny - Łowicz
Kluski śląskie :
ziemniaki ugotowane  -1 kg
mąka ziemniaczana - 250 g
sól.
Przygotowanie:
Gulasz :
Mięso umyć, osuszyć ręcznikiem papierowym, pokroić w grubszą kostkę.
Boczek wędzony, również pokroić w kostkę.
Na tłuszcz wrzucić mięso i boczek posypać papryką ostrą, solą, przesmażyć .
Następnie obrać cebulę, pokroić w kostkę, przesmażyć na tłuszczu, dodać do mięsa.
Sos ciemny wlać do mięsa, chwilę razem poddusić.
Doprawić do smaku solą i pieprzem.
Natkę pietruszki opłukać, pokroić.
Kluski śląskie :
Ziemniaki przepuścić w maszynce, dodać pozostałe składniki, zagnieść ciasto.
Z ciasta robić lekko spłaszczone kulki z dziurką w środku.
Kluski gotować we wrzącej i osolonej wodzie, od wypłynięcia na wierzch przez ok. 3 minuty na wolnym ogniu. Podawać kluski z gulaszem, posypane natką pietruszki.
Jeden sos, wiele dań. Odkryj kulinarne możliwości takie, że Łooo!

5 komentarzy :

  1. Danusiu jak ja dawno nie robiłam takich klusek, pysznie wygląda Twoje danie -:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo apetycznie prezentuje się ten gulasz z kluskami :) Chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie takie kluski często goszczą na stole. A sosik? Obowiązkowo. Pyszny obiad zrobiłaś Danusiu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj zjadła bym taki gulasz, pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń

Jestes napisz coś bedzie mi miło :)