niedziela, 26 kwietnia 2020

Ryż z jabłkami

                                                       Ryż z jabłkami








Kiedyś moja mama bardzo często robiła nam ryż na mleku z jabłkami. 
Dawno nie jadłam tak pysznego i pożywnego śniadania, właśnie dziś przypomniałam sobie smak mojego dzieciństwa.

Składniki :
jabłka - 3 szt
ryż - 150 g
cukier wanilinowy - 16 g
mleko - 3   szkl
masło - 1 łyżka
cukier kryształ - 3 łyżeczki
cynamon
sok z cytryny - 1 łyżka
mięta do dekoracji
Przygotowanie :
Jabłka obrać, wydrążyć gniazdo nasienne, pokroić w grubszą kostkę. 
Polać jabłka sokiem z cytryny, posypać cukrem wanilinowym, wymieszać. 
Do rondelka wyłożyć masło, wsypać cukier, dodać odrobinę wody, mieszając do  rozpuszczenia się cukru. Wrzucić jabłka, karmelizować przez chwilę. 
Ryż opłukać na drobnym sitku, wrzucić na gotujące się mleko, mieszając gotować. 
Ugotowany ryż i karmelizowane jabłka podzielić na 2 części. 
Połowę ryżu wyłożyć do dwóch pucharków, posypać cynamonem, wyłożyć połowę jabłek i ponownie ryż, jabłka i cynamon. 
Udekorować listkami mięty.

1 komentarz :

  1. Takie proste, a takie smaczne :) i do tego tak pięknie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń

Jestes napisz coś bedzie mi miło :)