niedziela, 12 stycznia 2020

Makaron z kurczakiem w sosie jogurtowo- serowym

                       Makaron z kurczakiem w sosie jogurtowo- serowym






Wczoraj zrobiłam na obiad przepyszne danie z kurczaka w sosie jogurtowo- serowym.
Zawsze przyrządzałam sos ze śmietany kremówki i sera teraz chciałam, aby nie było tak kalorycznie, więc zamiast śmietany użyłam jogurtu.
Składniki:
Makaron
300 g mąki
3 jajka
sól
Sos jogurtowo-serowy
jogurt naturalny - 250  ml
ser żółty -100 g 
cebula - 1 szt
czosnek - 2 ząbki
masło - 2 łyżki
sól i pieprz
natka pietruszki
Dodatkowo :
pierś z kurczaka - 400 g
Przygotowanie:
Makaron
Na stolnicę wysypać mąkę, dodać szczyptę soli, zrobić w mące dołeczek i wybić do niego jajka,  zagnieść ciasto, dobrze wyrobić.
Rozwałkować ciasto na placki, zwinąć w rulony i kroić w  paski, tak jak na makaron tagliatelle.
Sos:
Masło roztopić na patelni, dodać obraną i pokrojoną cebulę w kostkę przesmażyć na rumiano,  dodać obrany i przeciśnięty czosnek.
Piersi pokroić w paski, dodać do cebuli, razem na wolnym ogniu smażyć do miękkości mięsa, doprawić do smaku solą i pieprzem.
Następnie dodać jogurt i starty na tarce  żółty ser, chwilę poddusić do rozpuszczenia się sera.
Makaron gotować w osolonym wrzątku, odcedzić.
Natkę pietruszki pokroić, dodać do sosu.
Wymieszać makaron z kurczakiem i sosem, podawać od razu po przygotowaniu.

1 komentarz :

Jestes napisz coś bedzie mi miło :)