niedziela, 9 lutego 2020

Delicja bez pieczenia

                                                 Delicja bez pieczenia












Wykorzystałam do tego ciasta jabłka, które przesmażyłam i włożyłam do słoików na zimę.
Ciasto przygotowałam bez pieczenia z herbatnikami i biszkoptami, które przełożyłam serem i jabłkami.
Polecam ciasto, bo jest przepyszne.
Składniki :
Masa serowa :
600 g  sera białego w kostce
2  jajka
1 i 1/2 szkl mleka
1 budyń śmietankowy duży ( 64 g )
100 g masła
125 g cukru
Masa jabłkowa:
600 g przesmażonych jabłek ze słoika
2 galaretki cytrynowe
1/2 l wody
Dodatkowo :
36 szt herbatników
21 szt biszkoptów okrągłych
kakao do oprószenia ciasta
Przygotowanie:
Masa serowa:
Ser przecisnąć przez praskę do ziemniaków.
Utrzeć masło z cukrem, następnie dodać żółtka, zmiksować.
Do utartego masła, dodawać po łyżce sera, cały czas ucierać.
Białka ubić na sztywno, dodać do sera, delikatnie wymieszać.
Przełożyć masę serową do garnka, mieszając na wolnym ogniu zagotować.
Budyń rozmieszać w mleku, wlać do masy serowej, mieszając doprowadzić do zagotowania, ostudzić.
Masę serową podzielić na 2 części.
Masa jabłkowa:
Przesmażone jabłka przekładamy do rondla, mieszając, doprowadzamy, do podgrzania tak, aby były gorące, zdjąć rondel z ognia.
Galaretki rozpuścić w gotowanej wodzie wlać do gorących jabłek dokładnie wymieszać, ostudzić.
Składanie ciasta:
1. herbatniki
2. połowa masay serowej
3. biszkopty okrągłe
4, masa jabłkowa
5. herbatniki
6. masa serowa
7. oprószyć ciasto kakao
Wstawić ciasto do lodówki najlepiej na całą noc.

2 komentarze :

  1. ale fajne ciasto; przepis notuję

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapisuje przepis. Z pewnością zrobi furorę na każdym rodzinnym spotkaniu!

    OdpowiedzUsuń

Jestes napisz coś bedzie mi miło :)