czwartek, 21 maja 2015

Pasztet drobiowy

Nie ma jak domowy pasztet, zawsze robiłam pasztet z królików, teraz zrobiłam z drobiu i powiem, że jest bardzo smaczny. 
Przepis wyszperałam z kolorowej gazetki.


Pasztet drobiowy




Składniki:
na masę
wątróbka drobiowa - 400 g
cebula - 1 szt
bułka kajzerka - 1 szt
udka drobiowe - 1,5 kg
jajka - 2 szt
przyprawy
gałka muszkatołowa
liść laurowy
ziele angielskie
sól i pieprz
włoszczyzna
marchewka - 1 szt
pietruszka - 1 szt
seler - kawałek
cebula - 1 szt
dodatkowo
bułka tarta do formy
masło do wysmarowania formy
Sposób przygotowania:
Udka umyć, włożyć do garnka, zalać wodą, postawić na ogniu. 
Włoszczyznę obrać, opłukać, dodać do mięsa, gotować.
 Dodać do mięsa liść laurowy, ziele angielskie, sól i pieprz, gotować do miękkości.
 Po ugotowaniu, wyjąć mięso, ostudzić, obrać z kości, przemielić w maszynce 2 razy. 
Do bulionu włożyć wątróbkę, sparzyć. 
Bułkę namoczyć w bulionie, odcisnąć, przemielić razem z wątróbką, dodać do mięsa. Cebulę obrać, pokroić w drobną kosteczkę, przesmażyć na tłuszczu, ostudzić dodać do mięsa. 
Białka oddzielić od żółtek, żółtka dodać do mięsa, dodać przyprawy, wymieszać, gdyby masa była za sucha, dodać trochę bulionu.
 Na samym końcu ubić białka jaj, dodać do masy, ostrożnie wymieszać. 
Długą wąską foremkę wysmarować tłuszczem, wysypać bułką tartą, wyłożyć masę do formy. 
Piec przez 45 minut w 180 stop. 
Smacznego !

4 komentarze :

  1. A żadnego tłuszczu nie trzeba? nie będzie się kruszył?da się pokroić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie daję żadnego tłuszczu, jak widzę że jest masa za sucha dolewam bulionu.
      Jak widać na zdjęciu pasztet się nie kruszy i jest bardzo smaczny . Pozdrawiam

      Usuń
  2. Najlepszy taki domowy na pyszne kanapeczki :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś robiłam , uważam że przygotowane po swojemu jest najlepsze . Pokazujesz Danusiu fajne rzeczy. .

    OdpowiedzUsuń

Jestes napisz coś bedzie mi miło :)